Zapraszamy do zapoznania się z warunkami konkursu organizowanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej.
Konkurs jest ogłaszany co roku w ramach programu dofinansowania płatników składek – z dniem ogłaszania naboru na dany rok jest określony termin na złożenie wniosku.
Celem Konkursu jest wybór projektów, które dotyczą:
- poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zmniejszenia zagrożenia wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi,
- zredukowania niekorzystnego oddziaływania czynników ryzyka.
Przedmiot dofinansowania
Dofinansowaniu podlegają działania, które mieszczą się w następujących obszarach technicznych:
- bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy;
- urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym;
- oświetlenie miejsc i stanowisk pracy oraz ochrona przed promieniowaniem optycznym;
- ochrona przed energią elektryczną i elektrycznością statyczną;
- urządzenia oczyszczające i uzdatniające powietrze, urządzenia mechanicznej wentylacji powietrza;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości, w zagłębieniach i innych strefach pracy;
- sprzęt i urządzenia służące ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy w przypadku narażenia na czynniki chemiczne i szkodliwe czynniki biologiczne;
- środki ochrony indywidualnej.
W przypadku zainteresowania poprawą bezpieczeństwa pracy na wysokości w zakresie wykonywania prac na rusztowaniach przejezdnych prosimy o przesłanie zapytania na adres e-mail: rusztowania@sgmetal.pl lub kontakt pod nr telefonu 68 384 2315
Szczegóły konkursu, który odbył się w tym roku znajdziecie na stronie ZUS – link do strony: